Juta i una caminada molt poc “pro”
La Nathalie ens ha cuidat estupendament a la seva guesthouse. Ha compensat totes les penúries d’anit quan arribavem morts i molt cansats al minúscul poble de Juta. L’esmorzar, de molt nivell, per seguir tradicions que sé que a la Íngrid li encantaria compartir! I tot fet a casa (menys el pa, avui el pa no, però crec que és el primer cop). Truita, melmelada, mel orgànica de la iaia, pancakes que va preparar ahir al vespre i cuit aquest matí, i uns fantàstics “èclaires” dignes de la millor pastisseria parisina. Un luxe.

Hem agafat el dia amb calma, perquè després del trekking una mica flipat de Svaneti (Mestia-Ushguli), em vaig fer mal al genoll, i sembla que no devia ser poca cosa perquè segueixo una mica lisiada.


Les properes dues nits les farem a Stepansminda (o Kazbegi, segons on busquis el nom del poble…), molt apropet, així que avui poc cotxe.




En tornant ens ha tocat mullar-nos els peus per travessar el riu. Coi, què freda…. Brrrrrr….


I una padrina llavors ja havia obert el cafè on una estona enrere només hi jaien les vaques. Deuen ser les clàssiques vídues, perquè la majoria de senyores grans van de negre estricte, amb el cap cobert…

Ja al cotxe hem aprofitat per fer quatre fotos que ahir ja no agafaven prou llum, i visitat a un senyor que, per 5 Laris cadascú ens ha deixat visitar la seva exposició d’escultures enromes de cares (de crist totes, diria). Ens ha explicat que les fa amb l’escalfor d’un compressor!




Hem agafat el dia amb calma, perquè després del trekking una mica flipat de Svaneti (Mestia-Ushguli), em vaig fer mal al genoll, i sembla que no devia ser poca cosa perquè segueixo una mica lisiada.
Aprofito el balconet preciós i glacial per escriure una estoneta, amb un segon cafè que ens ha preparat la Nathalie. El seu marit i el seu fill estan muntant una tenda de campanya al jardí, perquè, ens explica que una de les filles se’n va el dia 28 a acampar en motiu de nosequina festa de la mare de Déu. El què la majoria pensariem drogues i rockandroll, aquí és més aviat pregària i introversió. No, no ho sé, no en tinc ni idea, però es veuen sanots aquesta familia. De canalla torrats com patates també n’hem trobat bastants, però normalment nois, a les muntanyes, i a cavall.
Les properes dues nits les farem a Stepansminda (o Kazbegi, segons on busquis el nom del poble…), molt apropet, així que avui poc cotxe.
La Nathalie ens diu que hi ha una caminada molt curteta per anar fins a veure el cim de Chaukhi, a una mica més de 3.800 metres. De fet haviem previst fer una caminada una mica més llarga aquí, fins al Chaukhi Pass, a uns 3000 metres, i llavors anar a veure uns llacs una mica més amunt… però no, haurem de deixar-ho per una altra ocasió. La caminada però, ha valgut la pena!
En tornant ens ha tocat mullar-nos els peus per travessar el riu. Coi, què freda…. Brrrrrr….
I una padrina llavors ja havia obert el cafè on una estona enrere només hi jaien les vaques. Deuen ser les clàssiques vídues, perquè la majoria de senyores grans van de negre estricte, amb el cap cobert…
Ja al cotxe hem aprofitat per fer quatre fotos que ahir ja no agafaven prou llum, i visitat a un senyor que, per 5 Laris cadascú ens ha deixat visitar la seva exposició d’escultures enromes de cares (de crist totes, diria). Ens ha explicat que les fa amb l’escalfor d’un compressor!
Curioses, si més no.
I molt aviat hem sigut al següent allotjament, on passarem dues nits, a Stepansminda. Les vistes del balcó son espectaculars, del Mt. Kazbegi, a 5054 metres, i de la petita església just a sota. Demà ens acostarem una mica més a conèixer el Mt. Kazbegi. De moment, em prenc una cerveseta al balcó, aprofitant les vistes, ara nocturnes.
ooohhhhj...esmorzars georgians ..
ResponEliminaCuidate la rodilla!!!
ResponEliminaQue vivencias tan bonitas estáis teniendo!! Y el desayuno de cinco estrellas. 😘😘
Gràcies tieta!! Sii, aquest és un país preciós!
Elimina